SNOKOF

Uit FysioPedia
Versie door Rob (overleg | bijdragen) op 30 sep 2007 om 19:32
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

SNOKOF

SNOKOF is de afkorting voor Stichting Nationale Organisatie Kwaliteit en Opleiding Fysiotherapie. SNOKOF is een organisatie met als doel het faciliteren en bewaken van het kwaliteitsmanagement systeem van de aangesloten praktijken. Door zich aan te sluiten bij SNOKOF maakt een fysiotherapiepraktijk gebruik van het schaalvoordeel om met meerdere praktijken gezamenlijk het HKZ-certificaat te implementeren en te onderhouden. Naast het voordeel om samen met collega praktijken op te trekken en van elkaar te leren heeft u ook een financieel voordeel omdat kosten gezamenlijk gedeeld worden.

SNOKOF stelt een basis handboek ter beschikking waardoor niet iedere praktijk telkens een nieuw handboek hoeft te ontwikkelen. Elke praktijk heeft dan de mogelijkheid om haar eigen werkwijze, met als basis het centrale handboek, te beschrijven.

SNOKOF is gecertificeerd. Daarom hoeft bij de aangesloten praktijken niet elk jaar een externe audit plaats te vinden wat een kostenbesparing oplevert. Voorafgaande aan de externe audit vindt een interne audit plaats.

In het voortraject van de HKZ-certificering valt uw fysiotherapiepraktijk als ‘aspirant aangeslotene’ onder de stichting. Wanneer de externe audit positief is afgesloten valt uw praktijk als ‘aangeslotene’ onder de stichting.


Wat biedt SNOKOF?

  • Professionele begeleiding bij het verkrijgen van het HKZ-certificaat.
  • Coördinatie van het gezamenlijk, met collega fysiotherapiepraktijken, behalen van het HKZ-certificaat.
  • Scherpe inkoop van ondersteunende diensten, o.a. HKZ begeleider en externe auditor.
  • Database van up-to-date fysiotherapie gerelateerde protocollen, richtlijnen etc.
  • Webbased informatie systeem, met centraal handboek.
  • Ontwikkeling van producten of productverbeteringen welke samenhangen met HKZ-certificering.


Voordelen voor de gecertificeerde fysiotherapiepraktijk

  • Meer samenhang tussen processen
  • Meer transparantie
  • Meer zicht op hiaten (vooraf en vroegtijdig)
  • Meer mogelijkheden voor sturing en controle
  • Meer houvast en helderheid
  • Minder onderbrekingen (discontinuïteit)
  • Minder organisatorische onrust
  • Minder onzekerheden


Voordelen voor cliënten

  • Minder rompslomp
  • Duidelijke afspraken die nagekomen worden
  • Goede procedures bij klachten
  • Heldere ijkpunten (om zorg te kunnen vergelijken tussen organisaties)
  • Snellere oplossingen
  • Zichtbare verbeteringen
  • Professionele medewerkers (ter zake, kundig, goed opgeleid)
  • De juiste bejegening

Bron: hkz.nl


Bestuur

Voorzitter: hr. J.M. Valkenberg
Secretaris: mr. mevr. E.J.P.J.M. Kneepkens
Penningmeester: hr. drs. F.H.W.M van den Nieuwenhof


Contact gegevens

Contactpersoon: Carolien Persoon
Bezoek adres: De Kleine Elst 21, 5246 JK Rosmalen
Post adres: Postbus 82, 5240 AB Rosmalen
Telefoon:: 073 – 6 100 994
Telefax: 073 – 6 890 092
E-mail: info@snokof.nl
Website: www.snokof.nl